قالب وبلاگ

امممممم ... !!!

اعصابم داغونه ....

متاسفانه قالب وبلاگم بهم ریخت ...

و این یعنی اینکه تموم زحمتام به هدر رفت ....

دیگه نمیتونم از اول شروع کنم ...

تموم اطلاعاتی که داشتم رو پاک کرد بلاگفا ...

متاسفم ...

 

قسمت هايي از وصيت نامه ي شهيد سپهبد صياد شيرازي

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي محمد و آله الطاهرين و سلم.

انالله و انا اليه راجعون

هذا ما وعدنا الله و رسوله و صدق الله و رسوله. اللهم زدنا ايماناً و ارحمنا. اشهد ان لااله الا الله وحده لا شريك له و أن محمّداً عبده و رسوله ارسله بالهدي و دين الحق و ان الصديقة الطاهرة فاطمة الزهرا، سيدة نساء العالمين و أن علياً أميرالمؤمنين  و الحسن و الحسين و علي بن الحسين و محمّد بن علي و جعفر بن محمّد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمّد بن علي و علي بن محمّد و الحسن بن علي و الحجة القائم المنتظر صلواة الله و سلامه عليهم ائمتي و سادتي و موالي بهم اتولي و من اعدائهم اتبرء و أن الموت و النشور حق و الساعة آتية لا ريب فيها و أن الجنة و النار حق.

اللهم أدخلنا جنتك برحمتك و جنّبنا و احفظنا من عذابك بلطفك و احسانك يا لطيفاً بعباده يا أرحم الراحمين.

خداوندا! اين تو هستي كه قلبم را مالامال از عشق به راهت، اسلامت، نظامت و ولايت قرار دادي؛

خدايا! تو خود مي داني كه همواره آماده بوده ام آن چه را كه تو خود به من دادي در راه عشقي كه به راهت دارم نثار كنم. اگر جز اين نبودم آن هم خواست تو بود.

پروردگارا رفتن در دست توست، من نمي دانم چه موقع خواهم رفت ولي مي دانم كه از تو بايد بخواهم مرا در ركاب امام زمانم قرار دهي و آن قدر با دشمنان قسم خورده دينت بجنگم تا به فيض شهادت برسم.

خداوندا ولي امرت حضرت آيت الله خامنه اي را تا ظهور حضرت مهدي(عج)، زنده، پاينده و موفق بدار. آمين يا رب العالمين � من الله التوفيق

علي صياد شيرازي، 19 دي ماه 1371 � 15 رجب 1413

شهادت شهید آوینی

سید مرتضی آوینی در سال 1326 ش. در شهرری، واقع در جنوب تهران، به دنیا آمد. پدرش مهندس معدن بود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرهای زنجان، كرمان و تهران سپری كرد و در سال 1344 ش. دیپلم گرفت. همان سال وارد دانشكده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. رشته تحصیلی او معماری بود. هم درس می‌خواند و هم كار می‌كرد. در سال 1354 ش. فوق‌لیسانس معماری گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی آوینی به فیلم‌سازی روی آورد. او به گروه تلویزیونی جهاد سازندگی رفت و شروع به ساخت فیلمهای مستند كرد. نخستین فیلم او درباره سیلی بود كه در سال 1358 ش. در

خوزستان آمد. فیلمهای مستند بعدی او یكی «شش روز در تركمن صحرا» بود كه درباره اقدامات ضد انقلاب در منطقه گنبد تهیه شد و دیگری «خان گزیده‌ها» بود كه درباره خانهای منطقه فیروزآباد فارس ساخته شد. آوینی با شروع جنگ (31 شهریور 1359) و محاصره بندر خرمشهر به این شهر رفت و با یاری همكارانش فیلم «فتح خون» را ساخت. سپس مجموعه «حقیقت» را برای شهر آبادان تهیه كرد. مشهورترین كار آوینی ساخت مجموعه تلویزیونی «روایت فتح» بود كه از سال 1364ش. از تلویزیون پخش شد. روایت فتح، از آنجا كه چهره واقعی جبهه‌های جنگ را نشان می‌داد مورد توجه قرار گرفت. آوینی، متن این فیلمها را خودش می‌نوشت و گویندگی آن را نیز به عهده داشت. او غیر از ساخت فیلم‌های مستند، فعالیت چشمگیری نیز در مطبوعات داشت. مقالات او ابتدا در ماهنامه اعتصام چاپ شد و بعدها در ماهنامه جهاد. او از سال 1368 ش در ماهنامه سوره مقاله می‌نوشت. مدتی نیز سردبیر آن بود. مجموعه مطالبی كه او در سوره چاپ كرد بیش از 2500 صفحه است. از كارهای دیگر او راه‌اندازی ماهنامه «ادبیات داستانی» و تأسیس «دفتر مطالعات دینی هنر» در حوزه هنری بود. آوینی در سال 1371 ش. بار دیگر ساخت مجموعه تلویزیونی روایت فتح را آغاز كرد و راهی مناطق مختلف جنگی شد. او شنیده بود، دالانهایی در منطقه فكه پیدا شده كه پیكر دهها رزمنده ایرانی در آنجا مدفون است. در 20 فروردین 1372 او و همكارانش به آن منطقه رفتند. پای سید مرتضی آوینی روی یك مین خنثی نشده رفت. در اثر انفجار، یك پای او قطع شد و بر اثر شدت خون‌ریزی در راه بیمارستان به شهادت رسید. مهندس سعید یزدان‌پرست نیز در این حادثه شهید شد. فیلمهای ساخته شده آوینی كه از تلویزیون پخش شد 25 مجموعه بود. نوشته‌های او نیز تاكنون در دوازده جلد كتاب منتشر شده است. به نقل از : دایرۀ‌المعارف انقلاب اسلامی (وابسته به حوزه هنری)، ج1، ص 23 منبع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1323 در کبود گنبد مشهد به دنیا آمد. مادرش شهربانو و پدرش زیاد نام داشت. پدرش، که از عشایر فارس بود، به استخدام ژاندارمری در آمد و سپس به ارتش منتقل شد. او از جاذبه‌ای خاص برخودار بود، از این رو علی تحت تأثیر پدر از کودکی به ارتش علاقه مند شد. او به همراه پدر و خانواده، مانند دیگر خانواده‌های نظامیان، از شهری به شهری مهاجرت می کرد. شهرهای مشهد، گرگان، شاهرود، آمل، گنبد و سرانجام گرگان محل پرورش وی شدند. او سال ششم متوسطه را در تهران گذراند و در سال 1342 موفق به اخذ دیپلم گردید. او در سال 1343 در کنکور دانشکده افسری شرکت کرد و پذیرفته شد و سرانجام در مهرماه 1346 در رسته توپخانه دانش آموخته شد و با درجه

ستوان دومی وارد ارتش گردید. او پس از طی دوره آموزشی در شیراز و اصفهان به لشگر تبریز و سپس لشگر زرهی کرمانشاه منتقل شد. علی صیاد شیرازی در سال 1352 به دلیل لیاقت ها و دقت هایش در کار، برای تکمیل تخصص های توپخانه از طرف ارتش به آمریکا اعزام شد تا دوره هواسنجی بالستیک را بگذراند. او این دوره آموزشی را در شهر فورت سیل از ایالت اوکلاهما، در منطقه‌ای نظامی، با موفقیت طی کرد. او پس از گذراندن دوره، با تخصصی جدید و روحیه‌ای با نشاط به ایران مراجعت کرد. ارتش برای استفاده از دانش نظامی ستوان، او را در سال 1353 به اصفهان ـ مرکز توپخانه منتقل کرد. در اواخر حکومت پهلوی به دلیل این که در بین افسران، تبلیغات ضد رژیم می کرد، ضد اطلاعات، از قرار دادن جنگ افزار در اختیار وی ممانعت کرد و اعلام نمود که از واگذاری مشاغل حساس به او خودداری شود. سرانجام سروان در 19 بهمن دستگیر و زندانی شد. دوره دوم زندگی سرگرد صیاد بعد از پیروزی انقلاب آغاز می‌شود: او پس از پیروزی انقلاب با رحیم صفوی و حجت الاسلام سالک آشنا می‌شود و با یکدیگر پیمان می بندند که از پادگان های اصفهان حفاطت نمایند. پس از حوادث کردستان، صیاد با درجه سرگردی به غرب اعزام می گردد و با هماهنگی ارتش و سپاه سنندج را آزاد می کنند. لیاقت های سرگرد در کردستان موجب می گردد تا با درجه سرهنگی به فرماندهی عملیات غرب منصوب گردد. اختلافات سرهنگ علی صیاد شیرازی با بنی صدر اولین رئیس جمهوری اسلامی موجب برکناری وی و خلع دو درجه می گردد. اما دیری نپایید که بنی صدر سقوط کرد و محمد علی رجایی به ریاست جمهوری رسید و سروان مجدداً با دو درجه به غرب کشور اعزام می‌شود. سرهنگ با تأسیس قرارگاه حمزه سیدالشهداء لشگرهای 64 ارومیه و 28 کردستان و تیپ های 23 نیروی ویژه هوا برد و تیپ 30 گرگان شهرهای بوکان و اشنویه را آزاد کرد. در هفتم مهرماه 1360 به خاطر رشادت ها و لیاقت ها توسط امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد. او در عملیات طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، مطلع الفجر، محرم، والفجر 1، 2، 3، 4، 8، 9، عملیات خیبر و بدر و قادر شرکت نمود و پیروزی های بزرگی را برای ایران به ارمغان آورد. سرهنگ علی صیاد شیرازی در مرداد سال 1365 از فرماندهی نیروی زمینی استعفا داد و با پیشنهاد آیت الله خامنه‌ای و تصویب رهبر کبیر انقلاب به سمت نمایندگی امام در شورای عالی دفاع منصوب شد. در سال 66 به درجه سرتیپی نایل آمد. سرتیپ صیاد شیرازی در سال 67 در عملیات مرصاد که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقین قرار گرفته بود منافقین را شکست داد. سرانجام صیاد شیرازی در مقام جانشینی ریاست ستاد کل به خدمت مشغول شد. تیمسار سرتیپ صیاد شیرازی در 16 فروردین 1378 با حکم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشگری نایل آمد. اما در صبح روز 21 فروردین 78 توسط منافقین ترور شد و به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت در راه حق دست یافت.

سرلشگر فیروزآبادی: همت وکار مضاعف را بایدازشهدا آموخت/ پیروزی فرهنگ دفاع مقدس برابرآمریکا

همت وکار مضاعف را بایدازشهدا آموخت/ پیروزی فرهنگ دفاع مقدس برابرآمریکا
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شهدا را نماد همت مضاعف و کار مضاعف دانست و تاکید کرد که بهترین یادداشت ها و فرهنگ سازیها برای رسیدن به همت و کار مضاعف شهید صیاد شیرازی و شهدای انقلاب اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درحاشیه مراسم بزرگداشت شهادت شهید صیاد شیرازی و90 فرمانده دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری مراسم شهید صیاد شیرازی و 90 فرمانده دفاع مقدس یادآور رزم، دلاوری ملت ایران و پاسداشت فداکاری لبیک گویان به پیام امام خمینی (ره) است.

وی افزود: ما با برگزاری بزرگداشت این بزرگمردان تنها فکر نمی کنیم که برای 90 نفر مراسمی برگزار کرده ایم بلکه برگزاری این مراسم باشکوه به مناسبت گرامیداشت دلاوری ها و پایمردی نیروهای مسلح ملت ایران و نمایندگان آنان در برابر استکبار است.

سرلشگر فیروزآبادی با بیان اینکه امروز اگر به هر نقطه جهان پای گذاریم و خود را به عنوان یک ایرانی معرفی کنیم به دلیل ایستادگی در جنگ استکبار از ایرانیان به عنوان یک قهرمان یاد می شود، تصریح کرد: هدف ما شناساندن پیام انقلاب اسلامی و افزایش سطح معنویت در بین مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 89 با عنوان سال "همت مضاعف و کار مضاعف" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: بهترین یادداشت ها و فرهنگ سازیها برای همت و کار مضاعف شهید صیاد شیرازی و همین شهدای ما هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همت فرماندهان شهید ما و کار آنها نه 2 برابر، نه 3 برابر و نه چند برابر بلکه قابل اندازه گیری نبود برای ما که به آنها نزدیک بودیم همت و کار این شهدا بهت انگیز بود که باید از آن درس ایستادگی در برابر غرب و آمریکا را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه شاهد باشعور برای همت و کار مضاعف فرماندهان ما ذره ذره خاک و مولکول های هوای مناطق جنگی هستند، یادآوری کرد که رزمندگان درس آموزان کلاس اخلاق، دین و تزکیه امام (ره) بودند.

سرلشگر فیروزآبادی خاطر نشان کرد: آنچه تاکنون درباره دلاوریها و تلاش های رزمندگان و شهدای اسلام در 8 سال دفاع مقدس نوشته، خوانده و به نمایش درآمده است، یک از میلیون هم نیست .

وی ادامه داد که استراتژی دفاع مقدس استراتژی مردم سالاری دینی بود و در یک تیپ لشگر و یگان فرماندهان نیز با سایر اعضا تفاوتی نداشتند.

وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگی جدید خواند و تاکید کرد که قطعا این فرهنگ در برابر آمریکا پیروز است و اگر آمریکا دست از پا خطا کند منهدم می شود این وعده ای قرآنی است که از طرف پیامبران، ائمه و امام راحل مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همت مضاعف بدون روح ایمان، روح انقلابی و توسل به شهیدان به دست نخواهد آمد و کار مضاعف ایجاد نمی شود مگر اینکه انگیزه درونی در بین مردم و نیروهای انقلابی به وجود آید که این موضوع محصول همان نمادهای ایمانی و الهی است که برای نیل به آن باید به این نماد ها متوسل شد.

سرلشگر فیروزآبادی در پایان خاطر نشان کرد: وسایل راهبردی در جمهوری اسلامی ایران هم پیشرفت صنعتی، فناوری، معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی  و هم رشد اخلاقی و معنوی مردم متدین جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند.

سرلشكر صفوي براي اولين بار و پس از شهادت صياد شيرازي مطرح كرد:عمليات تلافي‌جويانه سپاه با شليك هزار

سرلشكر صفوي براي اولين بار و پس از شهادت صياد شيرازي مطرح كرد:
عمليات تلافي‌جويانه سپاه با شليك هزار موشك و گلوله توپ به پايگاه منافقين در عراق

خبرگزاري فارس: فرمانده سابق كل سپاه با بيان اينكه دستور ترور شهيد صياد شيرازي از جانب صدام به منافقين داده شد، گفت: سپاه پاسداران در همان سال اول شهادت صياد شيرازي با طرح‌ريزي عملياتي، بيش از هزار گلوله توپ و موشك به مقرهاي منافقين در خاك عراق شليك كرد.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس سردار لشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا صبح امروز در حاشيه مراسم يازدهمين سالگرد شهيد صياد شيرازي با ذكر خاطرات و پرداختن به ويژگي‌هاي اين شهيد بزرگوار، انتصابات دقيق از ميان بهترين فرماندهان را از جمله خصوصيات صياد شيرازي عنوان كرد و افزود: صياد شيرازي در زمان جنگ توانست به خوبي نيروي زميني را كه بزرگترين و موثرترين نيروي ارتش در جنگ تحميلي بود فرماندهي كند.
صفوي، صياد شيرازي را نماد هماهنگي ميان سپاه و ارتش دانست و گفت: اين شهيد بزرگوار همكاري خوبي با سپاه و بسيج داشت و نوع رفتار و اعتقادات وي حاكي از يك روحيه مردمداري و بسيجي بود.
وي تصريح كرد: بدون شك دستور به شهادت رساندن صياد شيرازي از يك رده بالاتر به منافقين داده شد و شخص صدام اين دستور را به منافقين داد تا شهيد صياد شيرازي را به شهادت برسانند.
فرمانده سابق كل سپاه ادامه داد: سپاه پاسداران در همان سال اول شهادت صياد شيرازي طي يك طرح عملياتي از ساعت 4 تا 8 صبح تمام مقرهاي منافقين از پادگان اشرف گرفته تا العماره را با شليك بيش از هزار موشك و گلوله توپ‌خانه برد بلند، منهدم و تلفات سنگيني را به آنها وارد كرد.
صفوي خاطرنشان كرد: به دنبال اين عمليات بود كه عراق هيچ واكنشي از خود نشان نداد و تنها به گله مختصري بسنده كرد.
وي در پايان صياد شيرازي را الگوي فرمانده‌اي مومن و شجاع براي افسران و كاركنان نيروهاي مسلح كشور عنوان كرد.

قصـــه فـرمــاندهـان

 شهید ایرانی - Copyright 2010

 

دوستان قسمتی از قصه فرماندهان جنگ را به طور فایل PDF برای دانلود در این قسمت قرار می دهیم تا بعد از دانلود مقاله بتوانید استفاده کنید . 

 

موضوع : قصه فرماندهان ( بر اساس زندگی شهید افشردی )

 

نام فرمانده : شهید غلامحسین افشردی  

 

کتاب را می توانید از این قسمت دریافت فرمائید . 

 

دریافت کنید...

رهسپاريم با ولايت تا شهادت...

رهبر معظم انقلاب:

...او ما را زنده کرد و به حرکت درآورد و ما توانستیم به کمک وجود او به ارزش جغرافیایی و تاریخی کشورمان

 و به حقیقت فرهنگ گذشته، قرآن و ملت خود پی ببریم.

امام به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. الحق شخصیت آن عزیز یگانه ،

 شخصیتی است دست نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود.

امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است، راه او، راه ما، هدف او، هدف ما و رهنمود او،

مشعل فروزنده‌ی ماست.

بگذاريد كه از ميكده يادي بكنم...

سلام

...

 دلم خيلي تنگ شده براي روزايي كه همه هم زبون بودن.

 براي روزايي كه همه به يكطرف مي رفتن.

براي روزايي كه همه با هم بودن.

براي روزايي كه هر چي دشمن بود روبرومون بود و نگران پشت سرمون نبوديم

براي روزايي كه دشمنامونم مرد!!! بودن و هر چي داشتن توي چشامون

 مي گفتن!!!

حداقل همه مي فهميدن دشمن كيه. راستي كه دشمنم دشمناي قديم

دلم تنگ شده براي روزايي كه نامردايي روز روشن به فكر گول زدن مردم نبودن.

 به فكر ميز و صندلي نبودن. بيشتر از خودمون به فكر دشمنامون نبودن.

براي روزايي كه اينهمه تار عنكبوت روي در و ديوار شهرمون تنيده نشده بود

دلم تنگ شده براي روزايي كه اگه كسي هم گاهي انتقادي مي كرد از خودمون

 بود و صداقت و محبت ، توي نگاهش موج مي زد.

براي تير و تركشايي كه به پر و پامون و به سر و كله مون مي خورد و ناقصمون

مي كرد اما هيچ چيز حريف فكر و عقيده مون نمي شد.

آخ كه دلم چقدر براي بچه هايي تنگ شده كه نموندن و اين روزا رو نديدن.

براي لبخند قشنگشون. براي لباساي خاكيشون. براي سيم خاردارهايي كه

 به چشم مي يومد و مي شد از پسش بر اومد و احتياجي به بحث و جدل و

فلسفه بافي نداشت.

دلم خيلي تنگ شده براي شبايي كه از پشت هر سنگري صداي زمزمه اي

 مي يومد. براي سجاده هايي كه با سجاده هاي امروزي خيلي فرق داشت.

براي گريه هايي كه...

گريه هامونم ديگه فرق كرده. انگار ديگه نمي چسبه.

دلم خيلي تنگ شده براي نسيمي كه از روي اروند رد مي شد و صاف مي خورد

تخت پيشونيمون.

براي صداي پچ پچ قايقهامون. براي صداي خش خش نيزارهايي كه تا دنيا دنياست

براي من فراموش نشدنيه.

دلم خيلي تنگ شده براي نگاههاي با محبتي كه انگار ديگه نيست كه نيست و

تا دنيا دنياست ديگه مثلش پيدا نمي شه.

تا حالا شلمچه رفتيد؟ حتماً خيليهاتون رفتيد. زيارت قبول.

اما دلم خيلي تنگ شده براي شلمچه ي خودم. براي شلمچه اي ها.

براي شبايي كه بعضي ها رو آسموني مي كرد.

 وقتي شلمچه رو مي بينم هي مي خوام يه چيزي بگم اما صدام در نمي ياد.

قلبم مي خواد منفجر بشه. خمپاره هاي سكوت روي سرم مي ريزه.

سرمو مي گيرم لاي دستامو داد مي زنم خمپاره ه ه ه ه ه ه ..............

 اما هيچكس روي زمين نمي خوابه. انگار دنيا امن و امانه

دلم خيلي تنگ شده براي پرچماي سبزي كه اهالي باغ معرفت ، خودشون

برداشته بودن و مي دونستن چه حرمتي داره و مي دونستن دارن به كجا

مي برنش نه اينكه كسي دستشون داده باشه

 

بچه ها خيلي مراقب خودتون باشيد آخه بعضي از پيرمردا و پير زنها هميشه

مي گن

 دنيا خيلي دنياي بدي شده...

ياعلي...ياعلي...

به نقل از وبلاگ کجائید یاران ..